lördag 25 december 2010

Julrapport


Julafton är över, och jag önskar att jag kunde säga det samma om Dotters sjukdom. Hon höll ändå ett synnerligen gott mod för att vara en sjukling och gjorde allt som man kunde förvänta sig av henne och lite till. Till sin mormors stora förtjusning åt hon även sillsallad med (relativt) stor aptit. "Nu är vi två" sade mormor stolt.

Någon jultomte behövdes inte då Dotter själv delade ut paketen till de som hon tyckte skulle ha. Efter ett tag fick hon till det där med öppnandet ganska bra också.

Klänningen hon har på sig är min från när jag var liten, Polarn och pyrets julklänning. De kör med Madickenstilen varje år, vilket vi är tacksamma för! ( I morgon börjar rean...)


Dotter fick en fin docka av sin mormor. Jag såg dockan i sin förpackning i en rosa gräslig syntetdress. Knappt att man kunde titta på den, så hemskt var det. Ännu mindre kunde man ta i den då dressen fastnade i fingertopparna och knastrade otäckt. Kan säga att jag blev mycket glad när dotter packade upp dockan ur paketet. Vinröda plyschbyxor, gul hemstickad kofta och en toppluva. Min mamma känner sin dotter ganska väl.

Idag har leksakerna lekts med. Pusselbitarna har åkt på flaket på lastbilen och delfinen har simmat runt på hallmattan tillsammans med dockan. Dotter försökte även få hundarna att leka med duplogubbarna, men de var inte helt tända på idén...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar