onsdag 15 december 2010

Födelsedagspresenter och en till mig.

Dotters första födelsedag är avklarad. Vi överlevde alla, även om det var knappt. Lite lätt stress innan för att få det precis så där bra som allt skulle vara. Allt skulle vara uppackat, i ordning, julpyntat, hembakt, hemlagat, donat och fixat. Mina föräldrar kom vid tre. "Äh, det är väl inte så noga..." sade min pappa. Svärmor gav honom en blick som gjorde att han förstod att det inte riktigt var läge för den typen av kommentarer. Inte för att Dotter bryr sig. Hon är nöjd för bara lite uppmärksamhet och tyckte nog att grönsakslasagne på burk hade dugt åt oss alla.

Här är Dotters nya kompisar som passande nog blev klara lagom till ettårsdagen. Kossan ska få en  kalv så småningom, ska bara hitta lite tid först. Om någon har lite tid till övers så tar jag tacksamt emot!






















Mönster till bondgårdsdjuren kommer från Svarta fåret (www.svartafaret.se)

www.stitchnationyarn.com/ hittade jag mönster till de mest underbara pulsvärmarna. Svärmor blev satt i arbete och lagom till de kom och hälsade på nu i helgen så var de klara. Helt underbara blev dom, perfekt att ha på sig hemma när man gå och grejar när det är lite kyligare, när man skriver på datorn eller i klassrummet när jag ska börja jobba igen efter jul. En riktig myskänsla ger de i vilket fall och en fantastisk härlig färg är de i tycker jag!

♥♥♥TACK SVÄRMOR♥♥♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar