onsdag 15 december 2010

Dockor

Just ja, måste ju berätta om docksängen. Dotter fick ju den i present av sin mormor och morfar. Lite snett tittade jag allt på dem, de kan ju inte ge bort MIN docksäng bara så där. Men de kunde de tydligen. Det är en tradition. Jag fick sängen av min mormor och morfar när jag var liten fastän den var min mammas. Och det var mammas morfar som i från början gjorde den till min mamma. Vänta du bara Dotter, när du minst anar det så kommer jag ge bort docksängen till dina barn!

Har plockat fram mina gamla dockor nu åt Dotter att leka med. Martin och Sofia heter de. Det är svårt att hitta så fina blunddockor nu för tiden, har letat utan framgång. Vägrar köpa någon ful Skrållan åt henne, då får hon hellre ha mina gamla dockor. Om hon är försiktig med dem såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar