torsdag 27 januari 2011

Sömn och spenat.

Höll på att svimma idag på jobbet. Svartnade för ögonen och benen vek sig flera gånger och var allmänt yr. Kollegorna beordrade mig till soffläge med fötterna högt och gav mig äpplen. Mycket rara. De spekulerade i vad detta kunde bero på, för lite sömn, för lite mat, graviditet, sjukdom.

Åkte hem och somnade pladask och sov i en timme. Mådde mycket bättre när jag vaknade igen. Tror helt enkelt att det är så att det tär på mig att Elsa sovit hos/på mig i tre veckor och nu röjer runt i sängen hela nätterna med 40 grader feber två nätter i rad. Kroppen sa nog ifrån. Kostade på mig en härlig långpromenad med hundarna. Vi var borta nära två timmar, mötte knappt en kotte i hela naturreservatet så hundarna kunde springa i sina osynliga koppel lite hur de ville. Solen värmde gott, och det var väl tur för lilltokan till hund hittade några änder att jaga. Isen höll dåligt, så hon blev blöt upp till magen. Tur att vi nästan var hemma när det skedde.

Nu doftar det gott av spenatsoppa ifrån köket. Lillstumpan har fortfarande 39,5 i feber, men efter en alvedon är hon riktigt pigg och går runt och viftar med två skedar och talar om att det är mat nu. Ska göra dem sällskap! (bilden är från ica.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar