lördag 8 januari 2011

Dotters rum före

Då kostar vi på oss en "förebild" här nu då. Så här ser rummet ut just nu. Tre lager strukturtapet är nedmonterat.

Har idag varit och handlat nya tapeter. Sandbergs vita med stjärnor gick bort, det var papperstapeter och det kände både jag och maken att vi var för lata för. En gång "Easy up" aldrig tillbaks igen. Så praktiskt också med skarvarna mot varandra istället för omlott när man ska tapetsera över.

Tror jag håller lite på vilken tapet det blev så får ni se när de är uppe. Handlade även lite färg till snickerier och fönster. Kommer dock bara måla karmen på fönstren nu pga väderleken, så tar vi själva fönstren i sommar.

Det blir björkparkett på golven, samma som i vardagsrummet. Har gjort åverkan på golven där för att få reda på vilken sort det var. "Bara att komma in med en planka" sade de i affären, och nu först efteråt när jag står med en halv planka i handen inser jag att de som lagt in golvet noga hade limmat. Ska fundera ut en mycket bra lösning på detta... Så länge får vi ha ett hål i parketten i vardagsrummet där plankan suttit.

2 kommentarer:

  1. Ville önska dig och din familj god fortsättning!
    Verkar svårt att få till fika, men trist om vi ger upp :) jag är ju så nyfiken på ert nya hus också. Kul med din blogg. Hoppas det går bra på nya jobbet och att allt är bra med er. Här har bomben exploderat kan man säga men det är så skönt att ha kommit över explosionen :)
    KRAMAR
    Marie

    SvaraRadera
  2. Åh, tack!
    Fika är ett måste när man renoverar, så det är bara att slå en pling så sätter jag på kaffebryggaren/tekokaren/saftblandaren...
    Vill gärna höra lite mer om den där bomben också.
    KRAM!

    SvaraRadera