tisdag 11 januari 2011

Om jobb...

Två dagar jobbade. Nej, det var inte så farligt. Det börjar kännas riktigt bra. Hade med gitarr och vi sjöng sånger, ritade och pysslade mellan statistikjobbandet. Så ska det vara. Så trivs jag.

Närmsta kollegan berättade att hennes elever fick födelsedagskort, "Men det är ju inget att börja med så här på vårterminen, men nästa termin kan vi ju göra av kartong och så blommor och så glitter och så...ja, om du väljer att jobba kvar här hos oss då..."  Hur kan man annat än att vilja vara kvar då?!

Vi får se. Jag ska inte bestämma något ultimat efter två dagar.

I samma takt som min ångest över att börja jobba har släppt har Dotters ökat. "Mamma, mamma" ropar hon när jag kommer hem. Sedan är hon helst i samma rum som mig hela kvällen och vid läggning helst på mig. Somna i egen säng går inte. Somna går egentligen inte alls, tänk om mamma inte är där när man vaknar! Och när hon vaknar till somnar hon inte om igen, utan varvar upp och är hysterisk tills hon får vara alldeles nära igen. Hoppas detta går över snart, hur mycket jag än älskar min dotter så är det ganska skönt att få mellan sju och tio för mig och maken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar