söndag 2 januari 2011

Måsten

Retar mig på alla måsten som måste göras innan jag får göra det där jag egentligen vill göra. De stämmer inte riktigt ihop, men måstena måste ju göras när som och det är ju roligare att göra det jag vill göra när jag inte har en massa måsten kvar. Funderar dock på om jag skapar mig fler måsten bara genom att tänka som jag gör.

Vill:
Göra barnrum åt Dotter.

Måste:
Städa tills andrajulafton
Sortera in alla papper i pärmarna
Diska, handla, laga mat, tvätta
etc. etc.

Fick låna en bok av Tovelinda. "Rensa i röran med feng shui" heter den. Mycket trams och hokus pokus kan man tycka, men en hel del vettiga tankar också. Grunden är, om jag förstått det hela rätt, att om man har ordning omkring sig har man ordning i sitt liv och i sina tankar också. Man mår bra av att ha ordning och då faller allt annat på plats också.

Biter därmed ihop och fortsätter röja här hemma, gör klart det allra sista som har med flytten att göra, för att må riktigt bra när jag sedan får börja med Dotters rum. Längtar!

2 kommentarer:

  1. Jag borde också städa och diska. Men usch vad tråkigt. :(

    SvaraRadera
  2. Men tänk så fint det blir och hur bra man mår efteråt. Lika bra att göra det på en gång än att gå runt och ha ångest över att man inte gör det och därför inte får något annat gjort ändå...

    SvaraRadera