söndag 9 januari 2011

Allvaret

I morgon börjar det. Har gått runt och mått lite illa hela dagen, inbillar mig att det inte beror på att jag ska börja jobba i morgon. Jag har ju intalat mig om att det är det bästa som kan hända just nu, så varför skulle jag då må dåligt över det?

Det är så att man efter ett tag tröttnar på "Ja, titta bollen, ja lampan." "Mamma mamma" "Ja, jag är din mamma". Inte tröttnar för gott, men lite annan input är alltid trevligt. Bröstmjölk i huvudet påstår de ju att man får när man ammar, så att allt går lite trögt. Tror snarare att det är en brist på sömn och intellektuella samtal som ger den där effekten. I vilket fall så kvarstår den nu även om amningen är ett minne blott. Ser fram emot min hjärnas ankomst i morgon då helt enkelt!

Trams å sido så är det där med sömn nu en välbehövlig komponent.
God natt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar