tisdag 21 juni 2011

Muggkavalkad

2 småblommiga blå
12 med primaverablommor på

3 bruna i 70-tals stil
2 jumbomuggar som tillsammans rymmer ett paket fil

4 i pärlemorsglans från min kusin
6 från ikea med fat till frukosten min

11 old höganäs med fat och assiett
5 vita små genomskinliga när man bara vill ha en liten kaffeskvätt

1 chokladmugg med Pluto på
2 barnmuggar att ha till de små

2 designade grejor från en keramikverkstad
2 gröna och bruna i retrostil som gör mig glad

4 höganäs i vossblå kulör
1 blommig stor som jag gav en tia för

2 kinesiska temuggar som passar till tekannan av liten sort
och alla andra som jag stoppat undan som jag nog har glömt bort

Samlare, eller vänner med smal presentsmak,
men vid 60 muggar får vi nog sätta ett tak.

Det är tur för då kan jag ju få köpa mig ännu en
men frågan är bara vart jag ska ha plats för den...















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar