måndag 12 november 2012

Om husletarsyndromet och skavsår

Kan få lite ont i magen av allt jag vill hinna med. De här (förbaskade) soffkuddarna tar ju två veckor var att göra, och det är ju lika bra att göra det antal jag tänkt innan jag går vidare med nästa projekt. Så vill jag sticka koftor, till mig och till mina två tjejer, och en mössa åt dem var, en hätta vore ju sött till lillasyster och så finns det massor av underbara vantar som man kan ge sig på. Och raggsockor, glöm inte alla vackra raggsockor man kan sticka...

Alla andra gör så mycket otroligt vackert och jag vill hinna allt de gör (ja, minst). Inser att jag drabbats av husletarsyndromet. Kortfattat: du går på 20 visningar. Ett hus har en vacker veranda, ett har ett underbart kök. Ett har en fin trädgård, ett annat är perfekt planerat med rummen. Ett har en underbar utsikt och ett ligger precis rätt till. Plötsligt vill man ha allt det där. I samma hus. Fast något sådant hus finns ju inte. Man har just drabbats av husletarsyndromet! Ja, fast nu gällande handarbetande då istället...

Har även drabbats av garn-skavsår... Omplåstrad stickar jag vidare på kudde no. 4...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar