måndag 19 november 2012

Om glömska...

Två viktiga saker denna vecka: Dotters tandläkartid och Lillasysters tid på BVC. Började veckan med att missa den första. Ju mer tid och mindre viktiga saker jag har inbokade desto mer glömmer jag. Borde ju i logikens namn vara tvärt om. Men icke. Målet för veckan: Komma ihåg BVC-tiden på torsdag. Belöningen: Få åka på underbart dop på lördag. Ska då komma ihåg att ta med mig paketet. Ska skriva små lappar överallt där det står: PAKETET!!!!! Om ni undrar så har jag glömt doppresenter förut. Till just den familjen, och födelsedagspresenter. Tja, kan även skryta med att jag glömt ta med en bröllopspresent en gång. Suck. Funderar på om man kan ha ett fack i bilen för paket och kanske lägga i dem där på en gång när man köper dem. På det sättet skulle ju alla vara med på en gång. Och bilen skulle nu mera vara överfull med julklappar. I god tid är jag. Mycket god tid. Men glömsk. Fruktansvärt glömsk. Undrar om kaffe kan få fart på hjärnan. Ska prova nu.


3 kommentarer:

  1. Det kanske är nåt som går i släkten, det där med glömska...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra, då kan jag skylla på det :) När jag tänker efter är nog även far min rätt glömsk av sig...

      Radera
  2. Hmmm, ja. Verkar bekant. På många vis ;)

    SvaraRadera