torsdag 10 februari 2011

Insnöad

Roadtrip till Stockholm för lite inspiration på en mässa runt vår renovering. Dock är det klass 2 varningar på vägarna för morgondagen, så vi får se om resan snöar inne... Då får jag väl bita i det sura och stanna hemma och fortsätta med allt tråkigt underarbete i Dotters rum som ALDRIG vill bli klart. Har ju sökt ledigt för morgondagen sedan länge så då får jag snällt stanna hemma och göra något vettigt istället.

Ser med glädje fram emot vecka åtta. Alla som är lärare eller har barn i skolåldern förstår varför. Ska inte försöka mig på några försök till Mora-resor som tidigare år eller något annat än att greja klart Dotters rum. Den veckan MÅSTE det bli klart. Kanske inte klart som i lister uppe och lampa i fönstret, men så klart så vi kan börja vänja in Dotter på nytt rum och nya läggningsvanor. Sen är jag fast här tills de sitter berget med oss båda...

Maken har bokat in fotokurs i porträttfotografering lämpligt på söndagar i mars, passar ganska bra då vi ändå bara bara ska vara hemma då och se till så att Dotters sömn fungerar en gång för alla. Får se hur det blir med den saken, men så mycket sämre vet jag inte om det kan bli... Maken tjatar om nytt objektiv till sin kamera som han verkligen verkligen vill ha till kursstarten, men det ryms inte riktigt i vår ekonomi just nu, och det vet nog han lika bra som jag. Tak och väggar först, objektiv sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar