fredag 22 mars 2013

Små steg är också framsteg!

Lillasyster är nu feberfri och efter några dagars vila så mognar färdigheterna snabbt. Med återställd energinivå och upphittat balanssinne så fick hon idag för sig att det var dags för de första stegen.  En groda i ena handen och hålla på fåtöljen så länge som möjligt och så släppa och gå två steg till mamma!

Jag var exalterad, Dotter tyckte att uppmärksamheten riktades helt fel och bestämde sig för att nypa mamma i rumpan var det bästa sättet att kanalisera detta. AJ! skrek jag och  Dotter fick (ännu) ett sammanbrott och mitt i all snurr så hade vi glömt bort Lillasyster som nog funderade på vad som egentligen hände.

Nåja. Vi kom fram till att Dotter kunde lära lillasyster att gå med vagnen och det var rätt snabbt gjort, så nu knallar Lillasyster runt här hemma med en liten dockvagn och en mycket nöjd min.
(Nio månader och en dag för er som funderar och inte håller räkningen eller orkar bläddra tillbaks till tidigare inlägg för att hitta när hon är född...och nej, jag har varken tid eller energi till att virka eller sticka just nu...)

2 kommentarer:

  1. Jösses vilken tidig liten dam! Kommer inte ske här, men det är jag inte ledsen för... Hoppas du hittar lite energi till egenpyssel snart.

    SvaraRadera
  2. Ja du, Anna. Kan ju säga att det är bättre om de går först när de har förstånd till det. Det är åtminstone lugnare för föräldrarnas nerver!

    SvaraRadera