söndag 24 mars 2013

Kaktusar!

Något litet virkat måste man väl visa upp här ibland också! Mönster kommer från boken Virka roliga amigurumis, men den långa har jag gjort lite smalare och många varv högre såklart. Perfekta att ställa i ett hörn där man ändå jämt glömmer att vattna!

Ser du att kaktusarna står på ett rävspel? Det intressanta i kråksången är att när jag ville köpa spelet fick jag uppge om jag ville ha det till en flicka eller en pojke. Tydligen var flickvarianten rosa med prinsessor på. Talade om att jag ville ha det blå till min dotter och fick en liten undrande blick.

Ja, på riktigt.

Nej, jag ifrågasatte inte butiksinnehavarens konservativa inställning och bojkottade butiken.

Jo, nu i efterhand känner jag att jag skulle ha velat göra det.

Sugen på mer stereotyp inredning för barn så kan du ju kolla in här: www.kidsconcept.se
Och ja, de har mycket fint. Men jag tror inte det ursäktar den rosaklädda flickan på de rosa sidorna med tema rosor och prinsessor och den blåklädda pojktuffingen på de blå sidorna med tema bilar och tåg. I Sverige. Från ett svenskt företag. 2013. Suck.

1 kommentar:

  1. Jättefina kaktusar! Bra för sådana som glömmer sina blommor. ;)
    Klart att töser kan ha blått. Jag blir tokig av allt det där med blått där och rosa där.

    SvaraRadera