lördag 20 april 2013

Dagens enkla!

Material:
Lite dubbehäftande tejp (en bra sort)
En klädnypa
Textiltejp

Går att sätta upp lite var som helst.

Jag har mina på insidan av dörren på min pysselgarderob och två i köket där jag hänger Dotters senaste teckning. Snabbt och bra och framförallt snyggt!

Och ja, jag har en pysselgarderob. En dubbel. Full med pyssel... Ja, och en enkel, full med garn och tyg...Och ja, min make skämmer bort mig :)

Om du undrar hur det gick till kan du läsa vidare nedan.


Det började med att vi skulle slänga allt gammalt skrot i jullådan, du vet, det där som man ändå inte plockar upp. Och sen kom vi på att man ju kunde ha jullådan på vinden, och även ställa upp julgranslådan och påsklådan där, och så kan man ju göra en låda för juldukar. Och när man ändå håller på så kan man ju organisera ett linneskåp, plocka ihop de där gravidkläderna som står i skåpet nu och alla de där pysselsakerna i pysselskåpet...

Någonstans här urartade det.

Saker från samtliga skåp, garderober, klädkammrar, påsar i förråd och dylikt invaderade vårt arbetsrum (och hallen och köket.... eftersom golvet i arbetsrummet inte var stort nog...)

Vi slängde upp saker på vinden och omorganiserade, slängde massor och så inhandla fyra nya hyllplan. Nu skulle det bli bra. Enda problemet var väl att sakerna på något märkligt sätt EXPANDERAT under tiden de var ur skåpen, för plötsligt fick inte allt plats längre (Trots fyra kartonger på vinden och mycket slängt samt nya hyllplan...)

Tillbaks till IKEA, ny garderob inhandlad och byggd i arbetsrummet. Oh, vad mycket plats, hur ska vi någonsin lyckas fylla............jaha, fullt igen...kanske ska börja om....

Har i alla fall en dubbelgarderob och en enkelgarderob med pyssel nu. Fulla garderober. Om Panduro någonsin har stängt och du behöver något så är det bara att du hör av dig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar