fredag 7 december 2012

Gnägg!

Förbereder ett kalas. I morgon är det dags, största delen av dagen har gått åt att försöka få in rätt antal stolar och bord på ett vettigt sätt i vårt vardagsrum. Dotter har hjälpt till överallt i varje moment, vilket då innebär att allt tagit i princip dubbelt så lång tid än vad det annars skulle ha gjort. Men det är ju hennes kalas likväl som mitt och då är det klart att vi ska hjälpas åt. Nu är jag slut för ikväll, nu är soffan min.

Har gjort en häst till hästtokig vän att ha i julgranen.

Idén kommer från tidningen 101 idéer, men istället för att sticka en rektangel och sy ihop så lade jag upp 8 maskor på strumpstickor no 2 med garn Tilda och stickade 50 varv runt runt runt... Enklare så tyckte jag och så slapp jag sy ihop det hela på slutet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar