tisdag 2 augusti 2011

Projekt

Maken såg sig om i trädgården. Funderade ett tag. Sedan sade han: "Det är bra att jag är så duktig på att avsluta alla projekt, för du är väldigt bra på att påbörja dem." Vad kan han ha menat?

Där det tidigare var någon form av rabatthistoria som de sedan lagt stenar i hade jag tänkt ha vårt matbord. Därmed var en flytt av alla stenarna nödvändig och så ska vi lägga i plattor där också... Halvfärdigt nu!

För att få plats att gå runt matbordet så underlättade det ju om vi breddade raderna av plattor också med några rader. Urgrävt och förberett för plattläggning!

Nåja, vi kommer till det, men om vi nu ska ha bordet på plattorna vid huset behöver vi ju inte ha den där jätteuteplatsen som de tidigare ägarna låtit anlägga mitt i gräsmattan. Det skärmar liksom av hela gräsmattan och gör att ytan inte går att springa runt och leka på. Lika bra att plocka upp all sten och fylla på med jord upp till rätt nivå.








Jorden får man från komposterna som ska tömmas för att bereda väg för ett nytt träd som ska stå precis där. Dessutom håller vi på att konstruera en stor kulle som ska ha planteringar och grejor. Kan bli riktigt bra!
Torkvindan har fått byta plats. Mitt i gräsmattan stod den och den ska nu placeras lite mer i utkant och ur blickfång. Allt bygger på allt annat i liten trädgård och torkvindan ska stå där hallonen står just nu.

Hallonen ska få flytta till ena långsidan på huset där man ändå inte går så får vi ännu mer gräs att springa runt och leka på med barn och hundar.
En bit på väg är vi med hallonflytten, men många fina buskar vill fortfarande bli uppgrävda innan detta projekt är klart...

Jag tror jag förstår lite vad min käre Make menar. Många projekt blir det... Och sen håller vi ju på att måla om hela huset ovanpå det också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar