lördag 13 augusti 2011

Fadderbarn

Redan när jag gick på gymnasiet bestämde jag mig för att när jag fått ett eget barn skulle jag också ha ett fadderbarn. 200 kronor i månaden är inte så mycket men många kronor innan barnet fyllt 18. Sen kan man fundera på om vi inte alla kan avvara 200 kronor för någon som inte har tak över huvudet och skor på fötterna. Var inne på Plans hemsida och såg att man kunde få ett fadderbarn i samma ålder som sitt eget barn, det tyckte jag verkade spännande. Då kan de ju följas åt i 16,5 år till. Pengarna går till hela byn, det tycker jag är bra! Önskade en flicka som bodde i ett engelsktalande land om det gick att ordna. Förmodligen sa telefonisten att det skulle bli ett litet afrikanskt barn. Nu väntar vi på brev i lådan om vem vår nya lilla bekantskap är. Inspirerad av mitt beslut virkade jag en liten afrikansk docka åt Dotter. Mönster utifrån en figur av Mia Bengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar