onsdag 20 maj 2015

Om snögubbar och dans...

Nej, snö har vi inte. Inte haft på länge. Nederbörd är dock ingen bristvara. 

Du får tro att jag är galen, men när boken "Amigurumi winter wonderland" landade i brevlådan var jag ju tvungen att sätta tänderna i mönstret som jag varit sugen på sedan i julas!

Så söta små snögubbar. Färgerna blev inte så juliga. Den inspirationen hade jag inte. Höll mig dock till kalla färger. Det får duga.

Hur länge ska de få bo framme innan de får hoppa ner i jullådan? 

Tja, tills jag köpt grundfärg och ska sätta tänderna i mina fönster kanske. Spacklat idag i alla fall! 

Dotter har haft en (mer än) hektisk helg. Premiär för henne på ett lekland med kalas, spännande och stort tyckte Dotter.

Hon har även för första gången dansat på STOOOR scen med föreställning av hela dansskolans elever. Hennes grupp var de yngsta, femåringarna. 

Hade anmält mig som frivillig förälder och hade fullt sjå med 12 femåringar bakom scenen, lotsa framtill scenen, av scenen, trösta lite, krama lite, hålla några i handen, stoppa i kex och bananer och kissning av alla 12 i pausen. Piuuuh, inte bara Dotter dom var slut efter det...


Det där gula där, det är Dotter. Eller Picachu som hon skulle föreställa. 

Svansen hänger på svaj eftersom ena säkerhetsnålen lossat och öronen vägrade hon ta på sig. Så kan det vara. 

Försök att fota ett dansande och hoppande barn genom ett draperi utan att synas, det är inte det lättaste jag gjort.

Maken har henne på film som komplement till denna synnerligen vackra bild, öhm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar