onsdag 20 november 2013

Klar!

Målet var ju såklart att Dotters mössa skulle vara klar på tisdagen då det var förskola.

Hon snabbade sig i säng så jag skulle kunna komma igång och sticka, men jag fick förmaningar om att jag var tvungen att sova också så jag fick inte sticka hela natten. Stumpan.


Stor lycka på morgonen när mössan var klar!
Dottervalt garn, och mönster från USA (som jag skrev här ).

Det är svårt att få snygga flätor tycker jag fortfarande. Det blir lite lösa maskor efter själva flätan. Vet inte riktigt hur jag ska "dra" för att få det jämnt. Måste kanske bara öva mer. Det kanske kommer med övning!

Och vet du vad min älskade unge säger när hon glatt sig en stund åt mössan, jo: "Vilken färg ska Lillasyster få på sin mössa?"

Hjärtat på rätt ställe!

2 kommentarer:

  1. Klok som en bok, dottern din, och med hjärtat på rätt ställe. Supersöt mössa!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig mössa och vilken härlig dotter, lika fina som mamman. Kramar till er! /Marie

    SvaraRadera