tisdag 2 oktober 2012

Äpplen och stickcafé

Jag älskar sociala medier, det är bara att inse. Vårt äppelträd är sjukt i kräfta, kommer att dö så småningom, och på trädet sitter de mest underbara äpplena med söt, frisk smak som jag älskar. Hittade en pomolog på internet som jag mailade och som chansade på Ingrid Marie, och via facebook kommer det nu på förmiddagen snart cyklandes två Ingrid Marie för att hjälpa mig att artbestämma mitt träd.
Nästa fantastiska sak är att jag hittade ett stickcafé via internet som jag igår för första gången var modig nog att våga gå till. Ja, inte själv. Jag tog med mig Lillasyster som mitt moraliska stöd. Hon satt snällt i sitt babyskydd under (nästan) hela caféet, och alla var så där alldeles perfekt trevliga och glada stickmänniskor som fikade och pratade om allt möjligt. Perfekt för regniga (och så småningom snöiga) måndagar i höst och vinter! Dessutom fick jag hjälp med flätorna i mitt senaste projekt, så nu hoppas jag slippa sticka just de första fem centimeterna några fler gånger på just det här arbetet!           (stickning = upprepning)

3 kommentarer:

  1. Men oj, så roligt. undrar om det finns några roliga caféen som passar mig. Hur hittade du på det egentligen?

    SvaraRadera
  2. Var det Ingrid Marie? En bekant har träd med de godaste äpplena, men hon vet inte sorten...lämnade in ett äpple till handelsträdgård o de gissade på I.M...men de I.M-äpplena jag köpt i butik är alltid mjöliga, torra o tråkiga. Dessutom är de jag köpt inte så rosa i köttet som de jag plockat från bekantingens träd...
    Världens längsta kommentar känner jag nu ;-)
    Hälsn Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lina!
      Nej, något Ingrid Marie var det inte. De är ju alldeles för stabbiga och mjöliga. Detta är (högst troligt) ett Mio! Hoppas du kan få tag på ett sånt att testa, för de är UNDERBART goda! Lycka till och tala gärna om hur det gick!
      //Manda

      Radera