måndag 21 maj 2012

Föräldraledig!

Idag är dagen här, föräldraledigheten har börjat! Och vilken dag sedan. 23 grader i skuggan och inte ett moln på himlen. Vet inte om jag mest njuter av att det är vackert väder, eller över att slippa klämma mig i anständiga jobbarkläder och svettas runt på jobbet... Har redan hunnit med flera små projekt som sig bör. Gått en mycket långsam promenad med vovvarna, tvättat och hängt tvätt, löst dagens sudoku i soffan i uterummet, skruvat ihop en spjälsäng där det än så länge flyttat in ett lejon...

Det är så spännande det här med graviditeter, det är något som vi inte kan styra över. Precis som en naturkatastrof. Det får bli som det blir, inget vi kan bestämma eller planera runt. Bebisen skulle kunna komma i nästa vecka, eller så kan den dröja till in i juli. Det är inget vi vet. Likväl är det lite spännande att ha dagar som kommer och går som man inte kan planera, för jag vet ju faktiskt inte hur många de blir. Jag gör helt enkelt lagom mycket var dag så jag har lagom mycket kvar ifall dagarna blir många. Min mamma säger att jag skulle göra mig bra som pensionär...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar