söndag 8 april 2012

Skånepåsk!

Här kommer några bilder från påskfirandet i Skåne! De flesta dagarna var ganska grå, regniga och blåsiga och hemmets varma vrå kändes väldigt inbjudande. Dotter lade fler pussel än vad hon kan räkna till, och det var svårt att föreställa sig att vi förra påsken hade sommarklänningar på oss.
Farfar hade blivit förvarnad om att det förväntades en påskäggsjakt. Tydligen gjorde han alltid sådana till sina barn när de var små, och Maken har alltid låtit lätt lyrisk när han pratat om alla rebusar och klurigheter. Så det är klart att Dotter nu skulle få leta ägg.
Efter några ledtrådar hittade hon ägget under en tall på tomten, och blev mycket glad när hon såg att ägget innehöll en pusselbit. Ett nytt pussel!!! Ja, är det den aktiviteten man roar sig med om dagarna är det klart att lite variation kan vara trevligt. Ett 150-bitars bamsepussel roade Dotter och hennes faster hela eftermiddagen.
Den observante ser att Dotter har ny mössa på. Som sagt inbjöd vädret till mycket inomhusaktivitet, och medan Dotter roade resten av släkten med alla sina pussel hann hennes mamma göra en till mössa till, en vit denna gången.
Hittade även en liten höna som jag gjorde förra påsken men glömde fota då. Mönstret har jag ingen aning om vart jag hittade, så jag ska inte ens försöka mig på en gissning. Nu är vi åter hemma efter firandet och kan njuta av att vår trädgård är fylld med krokusar och att ingen gjort inbrott i vårt hus. Härliga saker att glädjas åt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar