måndag 20 februari 2012

Vårt hus och rullbullar.

Nu är det vår i luften, men precis så här vackert var vårt hus en dag i förra veckan. Maken var ute på kvällspromenad med hundarna och tyckte att det såg hemtrevligt ut att komma hem. Nu är det mest is i hela trädgården och omöjligt att gå ut utan att halka ikull.
Har gett mig på att komplettera Dotters kakfat med lite godbitar. Har haft en lagom lång paus från kakvirkandet nu, så det kändes riktigt roligt att sätta igång igen. Blev en rulltårta efter egen modell. Virkade två långa remsor och rullade ihop dem bara, den yttre (bruna) var ca 30 cm och den inre (vita) 23-25 cm något sånt där.

Dotter höll inte med mig om att det var en rulltårta. Hon hävdade bestämt att det var en bulle. Tillslut enades vi om att det kunde få heta rullbulle. Jag blev riktigt sugen på att baka en riktig i vilket fall. Tur att vi inte hade ägg hemma, annars skulle den vara både bakad och uppäten vid det här laget! (Ja, Maken var lite överdrivet kreativ när jag bad honom att fota rulltårt...förlåt, jag menar rullbullen...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar