onsdag 7 september 2011

Tolkningsfråga...

"Det kanske blir lite mycket virkat..." säger maken och ser sig om i huset. Vet inte om han syftade på att jag istället borde röja i köket, eller om han menade att huset är belamrat med garnnystan... Undrade vad han menade, "Ja, man kanske inte behöver virka varje kväll...man kanske kunde gå och lägga sig i tid också så man är pigg nästa dag." Tja, hade det förra uttalandet frågetecken så kan man ju undra vad han menade med detta. Ingen klarhet i det hela, och jag frågade då stillsamt vem som då skulle virka ifall jag gick och lade mig. Nä, det hade han ju inte tänkt på... Tar på min lediga dag och plockar ihop lite bland mina garner i vilket fall så det är lite mindre rörigt i vårt hem, ja, efter jag handlat overall åt Dotter och utnyttjat min rabattkupong på Polarn och Pyret och köpt storleken större på den underbara klänningen från Lindex så hon kan ha samma fastän hon växer......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar